– Prisen gis til det senteret som anses å ha oppnådd noe ekstraordinært, basert på sine forutsetninger og sitt marked, i løpet av det siste året og kan sees på som et forbilde for hele bransjen.
Deltakerkriterier:
Senteret skal ha minimum 4.000 kvm salgsareal og det skal ha vært i drift i minst 2 år. (Siden 1. januar 2023)
Omsetningsutviklingen skal være positiv evt bedre enn snittet.
Evt. nye sentrale vurderingskriterier må minimum ha vært i drift 8 mnd av gjeldende år.
Et senter kan vinne prisen flere ganger.
Vurderingskriterier:
-Senterutvikling; butikkmiks, utvikling av nye konsepter, utvikling av senteret
-Økonomi; status og utvikling, nøkkeltall som utleieandel, oms. pr m2
-Marketing; strategi, markedstilpasning, markedsføring, aktiviteter og internmarkedsføring
-Arkitektur; uteområde, tilgjengelighet, arealutnyttelse, fellesarealer og fasader, skilting, belysning
-Miljøbevissthet; energi, avfall, interne krav og oppfølging, eksterne kampanjer
-Drift; organisering, internkontroll, egen drift
Senteret skal på ett eller flere av disse områdene ha gjort noe som er enestående og nyskapende, eller som er gjort på en mer fremragende måte enn det som andre gjør. Alle områdene skal telle i juryens begrunnelse, og totaliteten vil bli vurdert.
PÅMELDINGSFRIST 15. JANUAR 2025
Påmeldingsavgift er 2 000 kr. ekskl. mva.
Sponsor Årets Kjøpesenter er MK Illumination Norge