Stort GRATTIS til Clas Ohlson som ble kjedemedlem nummer 50.

Etableringsansvarlig i Norge, Christian Horn, forteller at kjeden ønsker å være medlem av Norsk Retail Hub fordi dette er en veldig god arena for å tilegne seg ny kunnskap om det norske fysiske kommersielle markedet.

– Det er viktig for oss å kunne delta på seminarer og aktiviteter som vil gi innsikt og kunnskap som kan være med på å utvikle Clas Ohlson, forteller han videre.

– Men aller mest er dette den perfekte arena for "networking" med bransjekolleger og for å skape eller vedlikeholde gode relasjoner. Vi er meget opptatt av den mer uformelle erfaringsutvekslingen som kommer gjennom at man treffer andre retailere, eiendomsaktører og andre interessegrupper rundt handel, forteller Christian videre.

– Retail Arena (tidl. Kjøpesenterkonferansen) er den viktigste arenaen gjennom året. Da får man samlet alle bransjekolleger for å feire med et festmåltid av tidsaktuelle foredrag fra både dyktige nasjonale og internasjonale foredragsholdere. Og desserten er at man i tillegg har tilgang på et leasingtreff dersom man ønsker dette, avslutter Christian

Prosjektleder Tomas Oberg i Norsk Retail Hub kan fortelle at det nå er totalt 575 medlemmer fra 215 selskaper som er medlem i Norsk Retail Hub. Svært mange av disse deltare aktivt på våre arrangementer, både de fysiske og de digitale. Flere stiller også opp i styrearbeid, programkomiteer, juryer m.m.

– Det er viktig for oss å ha med engasjerte medlemmer, forteller Tomas. Clas Ohlson er en av mange. Det setter vi stor pris på.

– Siden restarten av foreningen som helnorsk høsten 2022 har vi jobbet med både strategi og innhold for å tiltrekke oss flere kjeder. Nå har vi firedoblet antallet på to år. Og vi vet det er flere på vei inn. Det styrker vår posisjon som møteplass nummer 1 når den fysiske retailhandelen skal dele erfaringer og inspireres, avslutter Tomas.